söndag 4 april 2010

Fiskefilm

Under påsken började ett filmprojekt med några killar
på högskolan i Halmstad. Ulf frågade om om jag var
intresserad av vara med på detta. Vi skulle ju ändå
åka ner o fiska havsöring på mitt lilla ställe.
Måste erkänna att jag var nervös att det skulle bli
skitväder eller annat trassel.
Jag kom ner till Halmstad redan kvällen innan så att
fanns tid att reka lite innan dom andra var på plats.
Mina föräldrar bor i Halmstad. Jag o sonen åkte ner.
När vi kom fram på kvällen var vi hungriga o trötta.
Vi fick en kanonmiddag serverad o lite gott kaffe.
Men jag visste att jag skulle upp tidigt på morgonen
o jag började känna ryckningarna i ögonlocken.
Kastade in handduken vid tio tiden. Klockan var 3 när
jag vaknade av att regnet öste ner. detta ser inte
lovande ut tänkte jag o somnade om. vaknade när
klockan ringde o gick upp o tog ett par stora koppar
kaffe o några mackor. När jag kom ner till stranden
började det att ljusna o regnet upphörde. Vilken tur
man kan ha. Jag hämtade upp grabbarna inne i stan o
körde ut till fiskeplatsen o strax efter kommer Ulf
Martin o Tony. Vi fick höra hur dom tänkt lägga upp
filmningen osv. Sen filmades det ifrån alla vinklar
o hörn. Man känner sig stel när kameran är på. Ett par
timmar senare var det en timmes paus. Så jag stack
hem o fixade mer kaffe till oss. Maten vid fisket är
jätteviktigt. Alltid varm mat. Det håller humöret uppe
i alla väder. Denna dagen grillade vi korv som smakade
smaskens. När vi packat ihop alla prylar för dagen så
insåg att man dagen varit både rolig o lång. Startade
halv 8 och avlutade vid 19. Trötta efter en lång dag men
många skratt och trevliga stunder sa vi hejdå till
varandra. Vännerna hade en resa på ca 10 mil framför sig
medans jag hoppade in i duschen ett par minuter senare.
Jag kände hur hungrig jag var när dofterna av oxfile o
klyftpotatis spred sig i lägnheten.
Sen somnade jag gott.
Jag skulle vilja tacka er som spelat in o ni som medverkat.
Jag ser fram emot att träff er igen för fortsättningen på
filmen o vänskap.
Fortsättning följer














STRAW TOWN PICTURES
Kom ihåg var ni hörde det namnet först


















Här är filmteamet som spelade in under fisket i halmstad!
Joakim,Gustav,Cristopher o Eddie
















Fiskeplats utanför Halmstad
















En grym pattegris från Ulf Brandin glänser fint i solskenet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar