fredag 26 mars 2010

Havsöringsfiske i pukaviken

Då var det dax att fara till Pukaviken o fiska
havsöring med flugspö o flytring! Som fiskamästare
för resan är Ulf Brandin. Jag o Birger o Martin Marelius
ska försöka lära oss o fiska silver! På dagens
meny står det Kalvsnizel med stekt potatis o bea!
Kocken önskar en trevlig resa o skitfiske
/jon














Japp då var man äntligen framme efter ett par timmar i bilen

















Det går åt mycke grejor o man är iväg o fiskar


















Humöret är på topp när man inser att man är rätt klädd
o inte glömt några saker hemma
















Flytringsvandrare i posering



















Våran turledare Ulf Brandin på väg att sjösätta





flytringsbilder


















































Då var det käk!
Det jag tycker man bör tänka på när man gör mat på fiskeresor är att maten ska vara god o förgylla själva fiskeresan. Maten ska gå snabbt att laga. jag använder förkokta potatis för att minska tiden på matlagningen. Köttet bankar jag tunt. Enkelt o gott när middagen tar ca 10 min för 4 man att få kalvsnizel o stekt potatis!




















Det går åt en del saker förstås

















Jag tror o hoppas att gubbarna gillar maten





















En bild på flugor som jag använde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar