torsdag 25 mars 2010

Vår fina vår

I helgen blir det jakt på silver i havet med fluga o ev flytring!
Kan knappt hålla mig i skinnet o vill åka så fort det går. Allt e
klart. Vadarjacka,neuprenare,simfötter är investerat i år. Bara de
sista flugorna ska i asken. Förhoppningsvis blir det pukaviken som får ett besök av oss med Uffe som viskar var vi ska fiska blir det kanon o vädret värkar vara på våran sida denna gång.
/Skitfiske på er


Den här fina skönheten satt utanför min dörr när jag kom
från jobbet!


























Tror du denna skulle funka? samma storlek på dom i alla fall.
Bunden på 12ans krok

5 kommentarer:

  1. Godis! Nu vill jag se den bunden också!

    SvaraRadera
  2. Ok. Funkar helt klart. En riktig mums bit.

    SvaraRadera
  3. Läckert!
    Hur lång var den där flygaren?

    /Johan

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är en sån som jag försökte binda en gång, Stonefly.

    http://flugbindning.blogspot.com/2009/12/giant-stonefly-eller-stonefly-kort-o.html

    Vet ej men det ser ut som en sådan

    Ha det gott och skitfiske på er i helgen!
    /Johan

    SvaraRadera
  5. Den var ca 14 mm lång men jag bommade o kolla upp den på undersidan! Värdefull info missad.
    men Fin va den
    Är på jakt efter en Nicon D40 eller D3000 då nästan alla bilder e tagna med mobilen i denna blogg. Visste inte att detta var så givande med bloggning skratt! Inser vikten av bra bilder o förhoppningsvis blir det även film i HD format i det snaraste.
    /jon

    SvaraRadera