lördag 6 mars 2010

En resa i framtiden
















Här vill jag fiska första april när det är havsöringspremiären. Jag har
3 km hit från där föräldrarna bor så man behöver inte gå upp så tidigt. Ett par koppar starkt kaffe o ett par mackor o sen bär det av. Det är gott o ha så nära. Middagen fixas i lägenheten o sen kan man åka tillbaka o fortsätta fiska.
Detta året har jag mer kött på benen vad det gäller havets silver. Flugor e klara. spigg liknande flugor sandräkor borstmaskar o förstås "pattegrisar" men dom har jag inte gjort själv. Det har en god vän till mig gjort. Ulf Brandin är en grym flugbindare o hans flugor finns snart överallt i sverige där det fiskas havsörig. Han har gett mig massa funderingar o tankar vad det gäller havet silver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar