lördag 26 juni 2010

Älvdalen! En vecka kvar

Vi beställde resan redan i november förra året.
Anledningen var att det var ett helt sjukt bra
fiske v.27 förra året. Det värsta var att jag
inte hade semester och kunde vara där. Så i år
tror vi på samma extrema fiske. En av vännerna
hade spelat in lite film på sin mobil eftersom
att fiskberättelsen aldrig skulle bli trovärdig
om man inte fick se det med egna ögon.Jag ringde
ett par gånger för att kolla upp fisket.
"Det är det sjukaste fisket vi haft här.
Vi har släppt tillbaka öringar på 1.5 kg
och tappat räkningen över landade fiskar för
länge sedan. De hugger på stora streaking caddies
storlek 8. Om du inte tror oss har jag filmat
det säger, Martin Marelius och skrattat.
När grabbarna kom hem till mig på en kopp kaffe
hade dom med sig datorn och visade mig filmerna.
Jag blev helt tagen. Grymt kul att se. Tiden gick
och jag funderade på om man inte skulle ta att köpa
en riktig videokamera med bra kvalité så att man
kan visa hur trevligt man har det när man är ute.
Både Martin och jag har köpt var sin videokamera
nu. Jag hoppas att vi kan göra lite film framöver.












Jag sitter nu och binder flugor till Älvdalsresan
i första hand men några rödingfluor har det blivit
med. Streakin caddies, superpuppa,gul forsslända,
klinkhammer, myror och några nymfer som jag hoppas
slippa använda!

1 kommentar:

  1. Grymt läckert med vattentät kamera.Ska bli kul att se lite film från Älvdalen.

    SvaraRadera